Friday, June 15, 2012

bukan tak nak balik .

Assalamualaikum and hey peeps~

fuhhhh fuhhhh fuhhhh ~ eheh. tiup2 habuk sket. ergh , ayat common bile lame tak update. debu debu dan debu. padahal takdak debu pun. haha. ok, tak lawak.

oh ! tajuk entri tu. bukan tak nak balik. i mean, aku nak balik ganu, tapi aku tak nak balik rumah aku kat kampung, aku lagi suka dan bahagia lepak kat rumah abang aku kat bandar KT jer bile balik ganu. mesti ade orang kate, aku lupe diri. this is not about lupa diri or what. tapi sekarang rumah tu bukan ade orang pun. semua dah move dari rumah tu. semua dah kerja luar dari ganu. most of them kat KL. (act, everytime aku tulis or sebut KL, aku mesti rase nak nyanyi lagu untuk dia sleeq ft najwa latif tu, yg part, KL..KL...tu.haha). 

ehm. seriously, kalau balik kat rumah family aku tu, mesti akan rase muram suram sedih, aih. sape sanggup nak hidup dalam suasana macam tu. kalau ade yang sanggup, aku tetap tak sanggup. since balik sem-break hari tu, aku tak balik lagi Kuala Berang, yeah, itulah kampung halaman aku. ayah aku kat KL sekarang, so the rest yang still kat ganu sume dok umah abang aku ni haa. lagi pun, kawan-kawan aku pun ramai yang dok KT ni. senang kalau nak jumpa dorang. so, how come kan keadaan ni berlaku ? kenape aku sampai tak nak balik rumah family kitorang tu. bukan aku je tau, even adik-beradik aku pun. 

credit google

emmm. everything was start bila chik (panggilan kitorang untuk arwah mak kitorang) meninggal. so, try to understand the feelings when you lost someone very precious for you. lagi-lagi mak kita. tak tahan wei. kawasan rumah aku tu pulak, masing-masing buat hal masing-masing je. so, tak best macam tu. kalau macam rumah abang aku ni, tengah-tengah malam pun macam happening, sebab tengah-tengah bandar. so, that's the story behind the feeling. kalau korang nak tau macam mana perasaan bile balik rumah yang penuh dengan kenangan tu, korang tengok la drama-drama melayu yang mak cik tinggal sorang2, anak tak balik jenguk mak dorang. hah, tu dia. sedih sangaaaat ! yer, rumah tu terlalu banyak memori, even aku lahir kat rumah tu. tapi once you lost someone yg sangat korang sayang, yang pernah tinggal sesame dalam rumah tu, and she is your mom, for me, the best way to get rid of the sadness, is to move from that place. tapi takdelah sampai tahap nak jual rumah tu atau tinggal terus sampai sesawang lekat kat pintu rumah, kalau raya still akan berkumpul kat situ. tapi tu dah macam family's gathering house je. 

so, that's the story for tonight ~

No comments:

Post a Comment