Sunday, February 26, 2012

k.a.w.a.n

Assalamualaikum and hey peeps~
tajuk entry hari ni, K.A.W.A.N. yes, kawan. i bet, everyone pun ade kawan kan ? paling kurang lah, sorang. tu mesti yang jenis suka stick dengan that one person je. macam belangkas la lebih kurang plus minus nyer, tapi dengan sorang tu je.

seriously, lately aku rindu giler dengan kawan-kawan belangkas aku time sekolah menengah. itu pun kawan-kawan time lower secondary. bila dah masuk upper secondary, kami semua dah berpecah. aku masuk asrama, 'kembar' aku masuk sekolah premier, kawan aku yang lagi dua orang stay dekat sekolah lama tu je. but then, yelah, bila aku dah masuk asrama, balik pun sebulan sekali je, tu kalau dapat balik, kalau takde program kan, memang susah sangat nak jumpa. padahal, rumah bukannya jauh sangat. area-area tu jugak, tapi entah la, times change everything, mungkin. 

err~silekan igore muke-muke budak lepas pmr nih >.<
mungkin masa tu aku pun motor takde, jangankan takde motor, bawak motor pun tunggang terbalik, kereta lagilah. masa tulah, umur baru 16 tahun~ huhu. rase cam baru semalam je dok gelak-gelak guling-guling dengan belangkas 3 orang tu, tapi realitinya dah empat tahun kitorang bawak diri masing-masing. tapi.... hubungan kami tetap baik. dah name pun belangkas, ape pun jadi, belangkas tetap belangkas. BFF la katekan. boleh katekan, satu sekolah tu tahu kot kami ni wajib berempat, even nak ke toilet. hahaha. giler tak giler kebelangkasan kami. gam gajah pun kalah dengan kuasa pelekat kami. kalau tak cukup sorang je, mesti ade je yang tanya, "mana lagi sorang", itu soalan wajib kalau kurang bilangan belangkas kami. alkisahnyer~

reunion after spm. tetibe aku dah menambahkan lemak kat muka dalam mase 2 tahun


 tapi... masa laju je gerak. kalau jumpa, mesti akan bukak balik citer-citer lame sambil gelak sakan. mak aiii~ rindu giler zaman tu. sekarang, one of us will get married. itulah 'kembar' aku. kenape aku asyik dok mention dia tu kembar aku? entah. dah orang cakap macam tu, kami pun bangga je dengan gelaran tu. HAHA. lagi pun, instinct aku dan 'kembar' aku memang kuat. apa dia rase, aku mesti rase. sampai aku pernah buat lelucon macam ni, 

'kembar'kah? ke perasaan+perasan je?

"aku rasa kita ni memang kembar
kita jatuh dari langit
pastu kena campak via pelangi
but then, kau jatuh kat kampug kau
aku jatuh kat kampung aku
act, kita ni kembar terpisah."

kuat tak kuat berimaginasi time tu. HAHA. tapi itu memori kan. betul lah, time sekolah time paling best. lagi-lagi dekat sekolah tu lah aku jumpa kawan-yang-betul-betul-kawan! sebab tu aku rindukan dia orang semua. bila dah masuk matrik, yeah, ada kawan-yang-betul-betul-kawan, tapi still tak sama. dekat universiti ni lagilah, macam-macam jenis ada. yang paling tak boleh nak terima, jenis ikut kepala angin dia je. hot betul. mentang-mentang kita buat tak tunjuk kepala angin kita, dia nak pijak la kepala kita. aku bukan takut nak fight dia dalam situasi dia buat kepala angin dia tu, tapi aku kalau boleh nak tutup buku lama yang macam aku dulu-dulu. tiap-tiap masa aku boleh tunjuk kepala angin+taring aku. sape yang jadi mangsa nanti? aku dan kawan-kawan aku jugak, sebabnya, kawan-kawan akan ignore tau orang yang perangai macam ni. sebab ini sangat annoying! ape pun, alih-alih, mesti aku akan cari 'kembar' aku jugak. dia pun alami apa yang aku alami. so, my stories is hers, and her story is mine.  bila dia dah nak kahwin ni, sentap jugak. HUHU. mungkin situasi dah berbeza nanti kan. tapi, friend is always friend. ahh~ rase nak nangis !

No comments:

Post a Comment