Saturday, February 18, 2012

entry tak ade tajuk

Assalamualaikum and hey peeps~
since the last entry pasal seawed soup tu, aku dah menghide and seek kan diri aku kejap. bukan ape, tengah cari point nak buat entry. seriously, tak tahu nak update pasal ape. haha. and now, aku dah habis seminggu pertama untuk semester 2. ada berweeks lagi yang menunggu. so, mungkin la banyak cerita-cerita untuk aku sharekan.

act, ntah kenape, rase sem 2 ni macam plain je. kate nak datang dengan semangat baru lah hape lah, *ayat-ayat normal bila nak masuk new sem kan*. tapi betul, aku da try struggle lawan perasaan malas. tak banyak tapi sikit, aku boleh kawal malas aku, tapi nak buat macam mana jugak, first week ni tak ade assignment mane pun. tunggulah next 2 weeks, tak lame dah pun, bertimbun-timbun la assignment, report and what-so-ever yang nak kene siapkan. so this first week, aku boleh lagi la nak online macam sesuke hati je kan. 


untuk sem ni, aku ambik 18 jam kredit. paling max 19, tapi itu kalau nak, kene bawak jumpa dekan tu. 18  tu pun aku dah rase cm, plisssss~ kalau boleh nak sikit lagi. sistem kat u aku ni macam complicated sikit, time korang nak susun jadual, kene buat guna sistem open registration (OR). ade lagi beberape uni lain yang guna sistem ni jugak. tapi bagi aku, seriously this system is a really sytem of a down ! haha . sebab menyusahkan. banyak jadual clash, terpakse jugak buat gune manual registration, ulang alik gi fakulti , kene add drop subject, susun jadual dua tiga kali. sebab nak make sure subject untuk sem ni sume cukup, nak make sure, tak ade jadual clash. paling susah, bile jadual clash, nak mintak tukar section lain, lecturer tak nak ambik. 



tapi, alhamdulillah, nasib baik aku setakat ni semua lecturer nak ambik aku. tapi one time, ade this one lecturer dah tak nak ambik aku ngan kawan aku sorang, sebab alasan dia banyak sangat dah student dia, nak kena mark kertaslah itu lah inilah, banyak sangat pulak nanti. tapi ntah camne, terbukak hati dia tiba-tiba terima kitorang.alhamdulillah. so sekarang, pasal jadual dah settle. tinggal pasal this one subject je. tau amende? soft skills. haha. what the.... subject ni pasal macam mana kita nak manage diri kita bila dah keluar bekerja nanti. tapi seriously, kalau mende alah ni bukan subject uni, aku dah drop-the-subject.

No comments:

Post a Comment