Sunday, May 25, 2014

A Day A Photo- Tokyo Station, Shinkansen, Mount Fuji

Assalamualaikum and hey peeps :D

3:58 am and still awake. so 'a day a photo' is my new 'project' to share my experience during JENESYS 2.0 in Japan last April. *padahal dah makin malas nak menulis cerita panjang-panjang* haha.

akhirnya berjaya meminta simpati dari roomate dekat Tokyo untuk gambar ini :)
"a picture tells thousand words"
tak gitu?

.
.
.
.
.
.

Tapi aku nak belanja lagi satu gambar dengan group mate yang lain. haha. rindu doh korang!



yang ni masa second day dekat Jepun. Dari Tokyo Station ni kitorang gerak pergi Osaka beramai- ramai dengan bullet train or shinkansen. Dari dalam bullet train sebelum sampai Osaka, laluan dia akan melalui kawasan Gunung Fuji. nasib aku baik hari tu, all the way from Tokyo aku tidur dengan nyenyaknya, tapi instinct dia tu kuat dah lalu ikut Mt. Fuji, terus aku terjaga siap bangun tengok dekat tepi tingkap lagi. maaf lah jakun. haha. tapi coordinator Jepun kitorang yang panggil aku suruh bangun lepas tu dia bawak aku dengan yen pergi tengok scenery tu kat tengah2 gerabak. eh betul ke ayat aku? erm.

Laluan dari Tokyo ke Osaka ni dia ada berapa station lain lagi tapi aku lupa berapa station. yang aku ingat ada station, Nagoya, Kyoto, Fukuyama, Kobe, Hiroshima. Ahhaaa. yang tu je kot. haha. tapi susunan station ni semua aku dah lupa lah kan macam mana. k.

shinkansen
credit untuk iqa :D

ni gambar time jauh lagi. actually, makin lama makin dekat,jelas dan besar boleh nampak Mt. Fuji ni.
credit untuk Yen untuk gambar ni hihi :D
notakaki: a day a photo sangat. plan batal. haha :P

memandangkan setakat ni, ini je trip paling jauh pernah aku join, ini je lah hasil aku mampu kongsi. tunggu lah kalau ada rezeki lebih masa akan datang, aku akan cuba berjalan melihat indahnya bumi ciptaan Allah ni. wahhh gitu kau. ayat susunan komsas tingkatan 1.

No comments:

Post a Comment