Wednesday, March 7, 2012

i'm next

Assalamualaikum and hey peeps~
tajuk entry aku pepagi ni, i'm next. yes, it's me bebeyh . ape yang next next sangat ni kan?
ehem, ehem. last weekend, aku balik Terengganu semata-mata sebab best-of-the-bestfriend aku got-married! wuhuuu! MARRIED is a very sensitive word for me NOWWW!!! *takde motip nak sensitip-sensitip tetibe dengan perkataan tu*


so, sebab bff aku ni dah kahwin kan, very the sure la aku next-after-her to get-married. auchh! married married married. seriously, ini menyentuh sensitiviti aku betul. correction, bukanlah maksud aku tu, aku yang kahwin next sebab dia dah kahwin. maksud aku, bile dah sampai masa yang sesuai, dah jumpa calon yang sesuai, barulah aku boleh kahwin kan. * tapi of course la aku dah jadi 'next' sebab dia 'before' aku *. ini calon pun takde, nak kahwin? shut-up Raudzah, blaja pun terhuyung-hayang, ade hati nak kahwin ? puhlisss~

they are both sweet right ? :)

kami kawan sampai bila-bila ! *sorang lagi takde on this memorable moment,not complete :'(*




apa pun, i'm happy for her for sure la kan. she is my friend, a true friend and will always be my friend, Insya-Allah till jannah. amin~ 

next... dulu rase cam biase je bila dengar soalan, 

"kau bila pulak nak kahwin?", 

sebab dulu rasa macam bebudak minum ribena lagi and soalan tu pun bukan orang tuju kat aku, tapi hari tu... time wedding dia, dah ada yang tanya aku,

"kau Raudzah, bila nak kahwin.?" 

WAKAKA. aku rase macam nak gelak sambil berguling. sebab aku rase, oh! aku dah kena bersedia dengan jawapan untuk soalan tu. jawapan aku senang je,

"tunggu la abes degree luuu."

ambik feel ~ auch !
 
iyeiye je kan? maksud 3 tahun setengah aku tu, bile dah habis belajar and dah start kerja. eheh. jawapan skema habis. tapi normal la tu kan, tunggu habis belajar baru pikir pasal kahwin. aku pun golongan-golongan yang berfikiran macam tu jugak.

biasenye bridesmaid next kan? HAHA , gatal! aku ambik aura ni sket2 ^^

seriously, sedih ! HAHA . kenape yer? sebab rase macam dah ter'jauh' je dengan dia. yelah, she has a new responsibilities to look after, the bigger one. even nak mesej tanye kabar pun aku rase takut aku menganggu die. HAHA. aku kah yang terlalu pesimis? eceh, ayat macam buku komsas sekolah menengah. tapi takpe, bila dia bahagia, aku bahagia. itulah kawan kan?



No comments:

Post a Comment