Wednesday, November 16, 2011

construction engineering, apekah ?


Assalamualaikum peeps~ yuhhhuuuu . Rajin pulak aku update blog 2-3 hari ni. apekah yang sedang berlaku ? heeee. erm, rase macam banyak pulak cerita untuk minggu ni. tapi macam biasa lah kan, walaupun aku ni banyak cerita, tapi cerita aku tak semenarik korang punyer -_- . apalah sangat kan cerita aku as a civil engineering student ni nak dibandingkan dengan cadet pilot, budak medic, budak law, budak mechanical ker, aeronautik ke, kan kan kan. cerita aku pasal bangunan je. sapelah suke *emosi*


tak kisah tentang semue tu, aku still nak cerita jugak ape aku belajar dalam civil ni. mule-mule aku nak share pasal construction engineering. subject ni aku belajar basics macam mane nak build satu-satu bangunan, ape yang perlu ade kat satu-satu bangunan, ape yang kita nak buat untuk pastikan bangunan tu tak runtuh and so on. tapi kitorang bukan belajar pasal bangunan je, ade jugak belajar pasal macam mane nak elak land slide, usually yang kat tepi-tepi bukit tu kan, contoh paling senang kat tepi-tepi highway yang berbukit-bukit tu, maknenye kitorang akan belajar jugak pasal highway and road construction and also include pasal bridge construction. honestly, aku sangat enjoy belajar subjek ni compare dengan subjek-subjek lain. setakat ni takde lagi pengiraan, yela, baru basic kan. ape yang buat aku enjoy sangat ngan subjek construction ni sebab semua yang aku belajar ni, aku akan selalu jumpa and perhatikan. lagi-lagi kalau aku lalu kat highway or bridge, aku akan perhatikan semua tu. seronok ! 


jerawat siti situ sane sini , pfffttt -_-



then, ape yang aku buat hari ni yer? erm, ke library cari reference untuk subjek construction ni lah, ok fine. tak senang nak cari reference book dia . satu jam just cari buku pasal piling dengan retaining wall je. bayangkan, satu jam cari buku ? pffffft ! rase nak menyumpah aje. tapi demi ilmu kuteruskan usaha, cewaaahhhh *wink wink*. act, bukan susah nak cari buku, sub topi tu yang susah nak cari. dah lah iye-iye je aku ajak members gi cari buku, kononnye takot lecturer tanye which reference books kitorang gune, alih-alih, susah sangat nak jumpa, aku sapu dalam internet sudah. tak sampai setengah jam siap *tolak mase salin balik by manual*. lepas tu, dah puas hati dengan usaha sendiri, pergi take 5 ambik gambar dekat depan canseleri. bagi aku situ jelah paling lawa kat sini, errr -_-




semua macam gudgud je kan , teehee~
kene ke se'STIFF' itu ? omg !



pastu, lepas asar bajet nak pergi aerobik, alih-alih dia buat aerobik tu outdoor, pastu ramai guys, terima kasih jela. nak berlenggok-lenggok sambil ikut muzik, pastu those guys kat belakang boleh cuci mata, dorang tengok kitorang tergedik-gedik beraerobik, tak rela mak -_- makan lagi bagus. lepas pergi beli makanan kat pasar malam, rase cam ber'mood' giler nak bergambar, so cari port nak ambik gambar. ok, baru aku sedar, kat sini kurang tempat menarik nak bergambar -_- *sedih*




p/S : sekarang hari-hari aku terserempak dengan dia. kalau aku cari or teringatkan dia, langsung tak keluar, tapi bila aku memang tak fikir langsung pasal dia, tetibe je dah ade depan mate . tapi yang aku heran, tiap-tiap kali aku jumpa dia, mesti time aku pakai tudung syria hitam tu je. kalau hari aku berbelit-belit tudung warna-warni takde pulak nak jumpanye *perlu ke mention sume ni?* teehee~ jatuh cinta lagikah aku ? *winkwink*



No comments:

Post a Comment