Friday, January 3, 2014

rely upon Him, put trust in Him

Assalamulaikum and hey peeps! :D

It's Friday, the day that full of bless. May Allah grant us His blessings and love today and everyday :)

So, macam awal je buat entri. haha. well, bukan senang nak tengok aku aktif seawal gini. ehem. azam tahun baru ke? day 3 of 2014 guys. biase lah. hihi.

Actually, waking up, and got the feeling to do some revision. tapi yer lah, bilik share berempat, takkan nak pi bukak lampu pulak kan seawal gini. lagi 3 semua ade table lamp. ahhaaa, first world problem aku dari tahun satu lagi sebenarnya, tak pernah berjaya beli lampu meja. asal nak beli je mesti rase macam tak perlu, plug tak cukup. errrr? ok. i don't know what i have in my mind actually -.-"
Makanya instead of using this time for something beneficial, aku end up depan laptop scrolling tweetdeck and facebook. ermmm. ok.

but then, while scrolling home fb tu, terjumpa some quotes yang sesuai dengan keadaan bebudak yang tengah berjuang di medan final exam sekarang ni, macam aku. eh, ke ade yang dah habis paper? aku first paper pun tak start lagi habaq hang! yela, aku paham mesti ade yang time ni lah rase nak down jatuh tergolek semua. lagi- lagi kalau ade yang lecturer jenis key-in carry mark time ni. hahaha. awal- awal tak key- in kan. bebudak tengah stress ni haaa ambik kau. semua markah keluar. tapi nasib baik lecturer aku ade yang style tak key-in markah time cenggini. mungkin nak tolong markah final nanti. gitu lah sokmo2 husnozon. hihi.


what ever the situation is, do put your trust in Allah. because you know, we all know He is the one who created us. He know what we could bear and what we could not.

yes, mungkin ade yang jenis macam aku, study habis- habisan *habis kerrrr?* time study week je *rolling eyes*. tapi its never too late kan? jangan dah masuk study week pun rilek je memang tak ahh. erm. aku pun kadang2 gitu jugak *facepalm*. tapi tapi tapi. selagi ada masa buatlah sesuatu! *pesanan untuk diri sendiri jugak*. ade time kite macam tengok tu tengok ni, semua dah tak kena kan. yela. study style pecutan terakhir. but it always work kan for some people? haha. *highlight the word 'some'*. so, time ni la mule nak tension, stress muke berkerut dahi berlapis lapis. at least, kite sempat ade kesedaran tu kan, kite dah try yang terbaik kan. and yes, kita akan dibayar setimpal dengan apa yang kita dah usaha. just put your trust in Him. do your best, and leave the rest to Him.

No comments:

Post a Comment