Thursday, January 19, 2012

ice cream

Assalamualaikum and hey peeps~
hari ni kite bincang pasal ice cream ye ice-cream-lovers sekalian. kepada yang bukan peminat-peminat ice-cream sile duduk diam-diam. hee~ 



act, few days ago aku tetibe terdemam la pulak. like usual it was started just by the soar throat. anyone yang ade simpton same macam aku setiap kali nak demam tak? angkat tangan *buat-buat macam nampak uollsss*. then, aku teringat, time dekat matrik dulu, pernah la tetibe jugak sakit tekak yang agak teruk. sampai rase macam nak buang je anak tekak.opss ! boleh ke macam tu? who cares kan ? *rolling my eyes up and down up and down*.
then, 
one of my friend told me, "makanlah aiskrim." 
aku dah macam... " kau perli aku ek?"
she replied, " betullah."

aku letak tangan kat dagu, ala-ala berfikir. boleh pakai ke dia ni. yela, dia budak hayat time tu, tak nak percaya pun, yelah...budak hayat. heeee, to Kym, jangan marah.

pastu agak lame la jugak aku sakit tekak tu. act, maybe about a week. makan strepsils pun tak jadi. omg! sakit tau tak sakit? pastu dah berkire-kire nak try macam kawan aku tu cakap. tapi day after day, tak terbeli pun ice-cream tu. macam was-waslagi la. tapi, mase sekolah-sekolah dulu pun, pernah ade member-member cakap, makan aiskrim time sakit tekak. memang tak la kan. sebab mase tu serius ingat dia orang nak perli.

then, aku dengan Kym outing ke Kuantan. owh, time tu aku yakin nak try petua yang aku tak sure it's a fact or just a theory or rekaan ni kan. guess what ? malam tu jugak, tekak i dah retreat uolllsss ! i like.  so, this is based on true story. aku dah buat eksperimen dah. aku tak tahu kajian sains nak kate ape, tapi aku dah try. and i have prove it is actually works! tapi ade jugak certain yang cakap, just vanilla yang menjadi. chocholate tak. tapi aku siap mix lagi vanilla dengan yam. HAHA. tapi tak tahulah yer. just try. tapi....rase macam better not je kalau choc. sebab choc ni macam manis sangat and melekit. mungkin akan tambahkan lagi sakit teka. just my thoughts. kalau tak puas hati, try jela. huhu~

so, mase sakit tekak and demam few days ago, aku buat benda yang same. makan ice-cream. Alhamdulillah, malam tu jugak tekak aku dah ok. i don't know how it helps us act, google la. haha. aku cari tapi macam tak berape nak fact sangat je yang bagi jawapan pasal ni pun. and i don't know if this is really working on everyone or it is just something yang relate dengan mind-set ? entah la.

No comments:

Post a Comment