Thursday, July 28, 2011

holiday with family @USS !

wow ! da lame tak berholiday macam ni ngan family. paling last pun aku pun da lupe bile dan di mana aku berholiday dengan family. tapi yang penting paling latest, aku ngan  family da sampai kat USS ataupun Universal Studios Singapore. aku boleh bagi 5 stars la untuk tempat tu. memang best. rase macam dok oversea pun ade gak eh. haha. *nonsense*




USS entrance

kalau korang rase- rase macam teringin je nak pergi sane jugak kan, aku suggest korang pergi hari sabtu. for sure, memang la ramai giler orang kat sana, biasa la, weekend, plus minus lagi tourist- tourist dari europe, arab, asia pacific, sume ade la kan. kenapa aku suggest hari sabtu? sebab hari tu ade 50% discount untuk ape ntah *sori,aku tau masuk je kat USS tu*. tapi yang penting pergi sane bawa la cap dengan sunglasses tau. very the hot kat sane. tapi bile dah nak petang sket tu redup la sket. actual price die aku pun tak tahu. hehe *takde bakat nak jadi tourist guide* . tapi yang aku tahu kalau hari sabtu $72 (s'pore's dollar). 


pass masuk

$2 a.k.a almost 5ringgit m'sia mineral water =__=!

lunch is well prepared !

ape yang menarik eh kat USS tu? macam- macam mende menarik ade. shortformnye, semua pun menariklah! tak rugi pun bayar harga bagai nak cekik darah masuk dalam tu. berbaloi baloi . fyi jugak, kalau you all nak try games kat dalam tu, semuanye kena line up tau. aku tak sure la pulak kalau weekdays camne, tapi weekend camtu la gayanya. lagi......haaa....ape yang aku terkilan sangat ni tak ada chance plak nak ride Jurassic Park Rapids Adventure @The Lost World. mende ni macam bot yang round in shape pastu lalu dalam air kiri kanan sepanjang laluan tu ade dinosaurs tau . tapi mase kitorang nak ride tu, die temporary close la pulak. ramai jugak la tourist yang bengang kan, bayar mahal- mahal ade plak yang close close bagai.


far far away castle ~princess fiona castle
donkey and it children!

fairy godmother potion shop

live stunts!

lost world~ jurassic park


yang paling thrill aku ride roller coaster yang die panggil Revenge of The Mummy ! haaa, yang ni memang betul- betul die nak balas dendam ape. this one is indoor roller coaster tau ! gelap gelita sepanjang rail die. ergh ! aku rase macam nak mati jer ! haha . serious, aku tak nak dah naik mende alah tu. lepas tu keluar je, ade pulak Battlestar Galactica ! haaa. mende ni outsoor roller coater and dia ada 2 types. the blue one and the red one. yang blue one is Cylon and the red one is Human. adoyai. cukuplah kitorang da kene revenge ngan mummy, tak sanggup dah aku nak naik yang outdoor tu lagi. biarlah orang kate aku tak adventure pun, tapi jangan la ajak lagi aku naik mende alah yang seangkatan camni. dulu 1st time ride roller coaster kat Times Square, sandal aku terus putus ! haha .

Ancient Egypt


battlestar galactica!
inside sci-fi city

entering NYC !







siblings and missing one person with grey blouse ,kekeke
and now i'm missing here
maryline monroe *am i spell it right?*

kalau diikutkan, banyak lagi yang aku nak share pasal USS ni. sangat seronok ok ! kalau boleh nak pergi lagi, tapi tak nak ride ape- ape, just nak ambik gambar and beli souvenirs banyak- banyak ! haha * padahal da serik nak ride roller coaster and the family*. tapi aku nak ride Jurassic Park Rapids Adventure !

2 comments: