Tuesday, May 10, 2011

pilot oh pilot

ohhoooo ~ nape la aku ade minat yang sangat mendalam sedalam lautan biru nih nak jadi pilot ? kenape ? kenape ? dan terus- terusan kenape ? kekadang aku terfikir gak , punye la belambak- lambak keje atas muka bumi nih , tapi macam mana aku boleh ade intention yang sangat kuat sekuat letusan bom atom kat hiroshima nak jadi 'pemandu' kapal terbang nih ? mungkinkah sebab aku jeles kot tengok burung- burung terbang bebas sangat kat angkasa raya ~ ececehhhh , pasal ayat aku macam berbunga sangat nih . tolong lah paham !



no doubt for a girl to be a pilot !

ok . ok . act , lately aku asyik dok pikir je, kenape aku nak sangat jadi pilot nih ? aku tak tahu nak tanye pilot mane , dorang ade pernah rase tak perasaan yang aku rase ni before dorang dengan jayanye jadi pilot ? erm . aku buat assumption sendiri la kan lepas dok pikir-pikir sangat nih ,

ape yang aku rase sekarang ni perasaan yang memang semula jadinya muncul dalam diri aku sebab memang dah mende tu destiny aku !

haha . mesti ade yang kate sape- sape pun boleh cakap camni kan . tapi tak sebenarnye. sesape yang berfikiran negatif takkan dapat nak pikir macam nih !



nur moana ishak ! the first female's cadet pilot (masa tu la, sekarang agak- agak apa la dia punyepangkat eh kat air asia) yang aku kenal since sekolah rendah ! nampak tak kat situ, dari sekolah rendah lagi aku da mula nak 'berkenalan' dengan pilot wanita ! daebak la dorang ! ! ! aku kenal die kat majalah remaja time tu. tapi siriusly , mase tu belum ade pun intention nak jadi pilot okeh ! bile da form 4, baru aku sedar , aku njak jadi pilot yang teramat sangat sampailah sekarang. makin lame, perasaan tu makin kuat . sekarang jenuh la aku nak mencari balik majalah remaja yang tuh . pape pun, thanx to the internet ! =D

tu jela assumption aku . tak tahulah ape kawan- kawan nak kate kan , tapi aku tetap pegang dengan ape yang aku tulis tadi tu . ahhhhaaaa ~ tetibe datang idea nih , pendek kate kan , assumption aku nih lebih kurang macam nak ada equalities ngan,

kau takkan kahwin ngan orang tu kalau tu bukan jodoh kau ~

haha . boleh ke aku gune point ni nak tunjukkan ke'equalities'an die ? bolehhhh la kot =D atas individu la plak kan nak terima ke tak . sikit pun takde paksaan di sini ye kawan- kawan . sekadar ayat- ayat rekaan aku .

lagi . perlu ke aku shout kekuat yang aku ni nak jadi sangat pilot kat sini ? takde sape pun nak ambik tahu la . aish . jawapan aku . sangat perlu and it is compulsory ok ! sebabnye , asal usul terciptanya blog nih sebab aku nak share impian aku ni dengan kawan- kawan aku . mana tau ade yang baik- baik hati akan doakan yang terbaik untuk aku kan . terima kasih la kalau ade kawan- kawan aku yang macam nih . semoga kawan- kawan sume dirahmati dan diberkati Allah selalu . nama pun kawan kan , mesti la kita kena saling mendoakan kebaikan . ok . habis kat situ .

pilot lagi . lastly , nak share cite hari ni yang berkaitan dengan pilot jugak ! pagi tadi aku pergi airport hantar sekali kawan kakak aku naik flight . and guess what , yang paling aku sayu skali, ternapak plak 3 orang cadet pilot ! and cadet first yang aku nampak plak tuh pompuan ! bayangkan apa perasaan aku mase tu . sedih weiiiii ! bile aku nak dapat chance macam tu jugak nih . apa- apa pun , untuk cadet- cadet yang tengah belajar sekarang , all da best ok . and to my friend which is one of the cadet pilot , dye nak exam nanti , aku doakan yang terbaik untuk kau ok ! ! ! chaiyok ! fighting ! gambate ! ! ! good luck !




No comments:

Post a Comment